Bern – Gotthardský železniční tunel se podle deníku The Guardian kvůli vykolejení nákladního vlaku na několik měsíců uzavře. Šestnáct vagonů minulý týden vyjelo z kolejí a zpřetrhalo osm kilometrů tratě. Nejdelší železniční tunel na světě proto nebude v provozu pro osobní vlaky.
Cestující, kteří by za normálních okolností jeli vlakem ze severního Švýcarska na jih 57 kilometrů dlouhým tunelem, budou muset objíždět Gotthardský masiv panoramatickou trasou jako dříve. Nákladní vlak, který vykolejil minulý čtvrtek, způsobil mnohem větší škody, než se původně očekávalo. Informoval o tom národní železniční operátor SBB s tím, že kromě osmi kilometrů železnice bude nutné vyměnit také zhruba dvacet tisíc betonových pražců.
Čtěte také: Lídři Ruska proti Putinově gerontokracii. Dá Kreml šanci nové straně?
Při vykolejení nákladních vagonů se nikdo nezranil, vlak ale za sebou nechal spoušť a zůstal uvízlý v jižní oblasti kantonu Ticino. Tunel, který byl zprovozněn v roce 2016, má dva tubusy. Druhý, který nebyl při vykolejení poškozen, by měl být podle SBB „v zásadě od příští středy provozuschopný pro nákladní vlaky”. Osobní vlaky se nejdříve vrátí na trať na konci letošního roku.
Images inside #Gotthard base tunnel show it strewn with food products from the derailed freight train.
Will not be pleasant if it rots on the summer temperatures. pic.twitter.com/7eqOw581HG
— Chris Ogilvie (@Ogilvie_CJ) August 11, 2023
Gotthardský tunel je klíčovou dopravní tepnou pro zboží a náklad, zejména mezi Německem a Itálií. V roce 2022 prošly tunelem více než dvě třetiny železniční nákladní dopravy ve Švýcarsku. Výrazně taky zkrátil čas cesty osobních vlaků. Náhradní trasa se domácím cestujícím prodlouží o hodinu, a mezinárodním cestujícím dokonce o dvě.
Autor: mik, Foto: Twitter.com/Railpage
Přečetli jste si krátkou zprávu. Kromě těch Voxpot nabízí každý den propracované reportáže i analýzy. Chcete vědět víc? Pojďte sem.