New York – Filmová novinka Barbie rozpoutala celosvětové šílenství. Maloobchodníci sčítají zisky. Jejich růžové kolekce jsou už často vyprodané, informuje agentura Reuters.
Od uvedení Barbie v kinech si společnost Mattel, výhradní vlastník práv, slibuje obnovení celosvětové nostalgie po panence. To se do jisté míry plní – zejména oděvní společnosti totiž s vlastníkem práv již uzavřely partnerské smlouvy.
Čtěte také: Jahody versus národní park. Španělé ve volbách rozhodnou o osudu unikátní Doñany
Životní náklady sice rostou, přesto se řetězcům daří nalákat zákazníky do svých prodejen. Módní značky jako Zara, Gap, H&M nebo Primark na trh přinesly své kolekce inspirované panenkou Barbie. Růžové šaty, tenisky, plavky, náušnice a speciální parfémy přitom už často nejsou ani k dostání. To jen umocňuje popularitu panenky a šílenství kolem ní.
Nezměrné množství zboží vyvolává důvodné otázky o přetížení značky. Redakce odborného časopisu The Toy Book ale nesouhlasí – vlna zájmu může značce jenom pomoci. „Každý může být Barbie nebo Ken,“ tvrdí redakce časopisu.
Autor: hope
Přečetli jste si krátkou zprávu. Kromě těch Voxpot nabízí každý den propracované reportáže i analýzy. Chcete vědět víc? Pojďte sem.
[other_banner_1]