Singapur – Čínský prodejce oděvů Shein vstoupil do povědomí lidí během pandemie. Značka s rychlou módou totiž nabízela extrémně levné oblečení, čehož se drží dodnes. Popularita Sheinu tak v posledních letech roste, stejně jako jeho tržby, píše server Quartz.
Tržby čínské oděvní společnosti Shein vyšplhaly za prvních devět měsíců roku 2023 na 24 miliard dolarů. Prodejce rychlé módy je tak na cestě k tomu, aby letos předstihl dva módní giganty – Zaru a H&M.
Podle deníku Wall Street Journal dosáhla společnost Shein v loňském roce tržeb ve výši 23 miliard dolarů s čistým ziskem 800 milionů dolarů. Do konce letošního roku měla navíc v plánu zvýšit své tržby o 40 procent. Podle serveru Quartz má módní řetězec reálnou šanci, že svého cíle dosáhne.
Poslechněte si: PULS | Móda rychle a zběsile. Co nevíte o svém oblečení
Z údajů o tržbách navíc vyplývá, že Shein už pravděpodobně překonal švédskou společnost H&M, která se rovněž zabývá rychlou módou. Ta v období od 1. prosince 2022 do 31. srpna 2023 vykázala prodeje ve výši 16,4 miliardy dolarů, hrubý zisk se pak odhaduje na 8,2 miliardy dolarů. Španělský gigant Inditex, který vlastní společnost Zara, vykázal za šest měsíců od 1. února do 31. července tržby ve výši 18,3 miliardy dolarů. Hrubý zisk činí přibližně 10,6 miliardy dolarů.
Shein má údajně ambiciózní plán vstoupit na burzu v roce 2024. Momentálně ale čelí obvinění ze strany americké vlády ohledně nucených prací, kontroverzních zdrojů, porušování duševního vlastnictví a využívání obchodních mezer. Společnost byla letos v květnu oceněna na 66 miliard dolarů, což je o třetinu méně než loňských 100 miliard dolarů. Shein má hned několik investorů včetně společností Sequoia Capital, Tiger Global a General Atlantic.
Módní řetězec zaznamenal oblibu především v období pandemie. Tehdy lákal zákazníky na extrémně nízké ceny, pro které je e-shop známý dodnes. V březnu 2020 měla společnost Shein 18% podíl na americkém trhu s rychlou módou, jak uvádí výzkumná zpráva Americko-čínské komise pro ekonomický a bezpečnostní přezkum (USCC).
V listopadu 2022 se ale ukázalo, že obliba Sheinu roste a společnost tenkrát stála za polovinou prodejů rychlé módy v USA. Módní řetězec má navíc ambice stát se „novým Amazonem“. Kdysi oděvní značka se tak v rámci expanze soustředí už i na nabídku elektroniky a zároveň se snaží přilákat prodejce, kteří obchodují na Amazonu.
Autorka: Baku, Foto: Shutterstock
Přečetli jste si krátkou zprávu. Kromě těch Voxpot nabízí každý den propracované reportáže i analýzy. Chcete vědět víc? Pojďte sem.
[other_banner_1]