Washington D.C. – Americká firma Matell, která vyrábí panenku Barbie, zaznamenala v posledním čtvrtletí nárůstu tržeb. Vedení společnosti to připisuje nové strategii, která cílí na rozšíření portfolia Matellu do zábavního průmyslu. Velkou roli v tom hraje také úspěch filmu Barbie, informoval Guardian.
Úspěch Barbie na stříbrném plátně měl pozitivní vliv na tržby firmy Mattel. Firma si připsala z velké části díky filmu meziroční zvýšení prodejů mezi červencem a zářím o 9 %.
Prodeje táhly hlavně produkty jako panenky Barbie, Disney princezny nebo postavy z Ledového království, jejichž prodej v uplynulém kvartálu stoupl o 27 %. Představitelé Matellu úspěch připisují nové strategii, kdy se společnost snaží rozšířit své portfolio o zábavní průmysl a využít potenciál svých produktů například ve filmovém odvětví.
Film Barbie měl v kinech obrovský úspěch. Film, jež režírovala Greta Gerwig, a ve kterém hlavní role Barbie a Kena ztvárnili Margot Robbie a Ryan Gosling se například ve Velké Británii stal v probíhající roce nejvýdělečnějším filmem.
Čtěte také: Komunistická propaganda, KKK a upalování panenek. Proč americké konzervativce znervózňuje Barbie?
„Naše hospodářské výsledky jsou odrazem úspěchu filmu Barbie, jež se stal světovým fenoménem a pro Matell představuje klíčový milník,“ řekl výkonný ředitel Matellu Ynon Kreiz.
Nicméně efekt Barbie nepomohl zvýšit celkové zisky firmy, jež v tom roce klesly o 50 % na 146,3 milionů dolarů. Částečně za to může větší zdanění, které je v Kalifornii, kde firma sídlí. Avšak podle Kreize je firma v dobré pozici vůči svým konkurentům. Očekává, že společnost v posledním čtvrtletí zaznamená zisk.
Autor: Kuba, Foto: Shutterstock
Přečetli jste si krátkou zprávu. Kromě těch Voxpot nabízí každý den propracované reportáže i analýzy. Chcete vědět víc? Pojďte sem.